woensdag 6 februari 2013

DIY: chocolate lipbalm

Heey Mensjes,

Ik heb vandaag een DIY voor jullie dat betekent do it yourself.
Dat we dus lekker wat gaan knutselen of bakken of koken.
Vandaag gaan we dat dus ook doen, ben je benieuwd naar wat? lees dan vooral verder!
Vandaag gaan we een lipbalm maken!
 
Benodigheden:
Vaseline,
Honing,
Cacao of chocolademelk poeder,
lepeltje,
een bakje waar je de lippenbalsem in kan doen.
 
Als eerste doe je de chocolade poeder in het bakje je kan zelf wel een beetje kijken hoeveel je doet, hou je veel van chocola (i'ts like me haha) dan doe je wat meer poeder en anders wat minder.
Dan doe je er vaseline bij (2/3 theelepeltje)
Dan een beetje honing voor de verzorging, je kan zelf kiezen hoeveel ik hou niet zo van honing dus doe niet súper veel.
Dan ga je het lekker mengen tot een samenhangend geheel.
En dan zet je het in de magnetron tot het gaat borrelen.
Dan zet je het in de vriezer voor 5 á 10 minuten.
Als ik een tip geven mag zou ik er folie om heen doen zodat het potje niet vast vriest.
Hier boven zie je ook meteen hoe de lipbalm eruit ziet als die klaar is!!
Bij mij ruikt de lipbalm erg (lekker) sterk naar chocola maar dat ligt er natuurlijk aan hoeveel cacao/poeder je erin doet!
Verder worden je lippen er echt niet bruin van hoor!
En ook is het niet bedoeld voor consumptie!!DUHH!!
 
~xxx~ Marije

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hieronder je reactie achter, ik lees alle reacties persoonlijk.
Alvast bedankt voor je reactie!
~xxx~ Marije